Снимка: Интернет
Източник: Евронюз
Европейските производители на автомобили се справят с преминаването към електрически превозни средства с, честно казано, различни нива на ентусиазъм.
Но тъй като десет европейски държави и десетки градове планират да забранят продажбите на нови автомобили с двигател с вътрешно горене (ICE) до 2035 г., компаниите все повече осъзнават, че не могат да си позволят да бъдат изоставени.
Друг въпрос е инфраструктурата, от която се нуждаят. Анализът на данни от индустриалната лобистка група ACEA установи, че 70 процента от всички зарядни станции за електромобили в ЕС са съсредоточени само в три държави в Западна Европа: Холандия (66 665), Франция (45 751) и Германия (44 538).
BMW Group
Германският автомобилен производител си е поставил сравнително ниска цел в сравнение с някои други в този списък, като целта е поне 20 процента от продажбите да бъдат „електрифицирани“ до 2030 година.
Филиалът на BMW Mini има по-високи амбиции, твърдейки, че е на път да стане напълно електрически до „началото на следващото десетилетие“. Според производителя малко над 15 на сто от мини, продадени през 2021 г., са електрически.
Daimler
Компанията, която стои зад Mercedes-Benz, по-рано обяви, че ще премахне ICE автомобилите до 2039 г. Но сега има предположения, че може да ускори преминаването към електрически.
Според немското търговско списание Automobilwoche, главният изпълнителен директор на Daimler Ola Källenius ще обяви план за изцяло електричество до края на това десетилетие през юли.
Ферари
Не задържайте дъха си. Докато италианският производител на суперавтомобили планира да разкрие първата си изцяло електрическа кола през 2025 г., бившият изпълнителен директор Луис Камилиери заяви миналата година, че вярва, че компанията никога няма да влезе в електрическия.
Форд
Докато наскоро обявеният изцяло американски, изцяло електрически пикап F150 Lightning се обърна в САЩ, европейското рамо на Ford е там, където е електрическото действие.
Ford казва, че до 2030 г. всички негови пътнически автомобили, продавани в Европа, ще бъдат изцяло електрически. Той също така твърди, че две трети от търговските му превозни средства ще бъдат или електрически, или хибридни до същата година.
Хонда
2040 е датата, на която изпълнителният директор на Honda Toshihiro Mibe е определил компанията да премахне ICE автомобилите.
Японската компания вече се беше ангажирала да продава в Европа само „електрифицирани“ – означаващи електрически или хибридни превозни средства до 2022 г.
Хюндай
През май Ройтерс съобщи, че базираната в Корея Hyundai планира да намали наполовина броя на автомобилите с изкопаеми горива в своята гама, за да концентрира усилията за развитие върху електромобили.
Производителят казва, че се стреми към пълна електрификация в Европа до 2040 г.
Jaguar Land Rover
Британският конгломерат обяви през февруари, че неговата марка Jaguar ще стане напълно електрическа до 2025 г. Смяната за Land Rover ще бъде, бавно, по-бавна.
Компанията казва, че 60% от Land Rovers, продадени през 2030 г., ще бъдат с нулеви емисии. Това съвпада с датата, когато нейният вътрешен пазар, Великобритания, забранява продажбата на нови ICE автомобили.
Renault Group
Най-продаваният производител на автомобили във Франция миналия месец разкри планове 90% от автомобилите си да бъдат напълно електрически до 2030 г.
За да постигне това, компанията се надява да пусне 10 нови EVs до 2025 г., включително преработена, електрифицирана версия на класическия Renault 5. от 90-те години. Момчетата се радват.
Стелантис
Мегакорпът, образуван от сливането на Peugeot и Fiat-Chrysler по-рано тази година, направи голямо EV съобщение миналата седмица.
Германската му марка Opel ще бъде напълно електрическа в Европа до 2028 г., заяви компанията, докато 98% от моделите й в Европа и Северна Америка ще бъдат напълно електрически или електрически хибриди до 2025 г.
Тойота
Ранен пионер на електрическите хибриди с Prius, Toyota казва, че ще пусне 15 нови електромобила, задвижвани от батерии, до 2025 г.
Това е демонстрация на усилия от страна на компанията – най-големият производител на автомобили в света – която сякаш се задоволява да почива на лаврите си. Миналата година главният изпълнителен директор Акио Тойода съобщи, че се е класирал за електромобили на акумулаторни батерии на годишното общо събрание на компанията, като твърди, че те са по-замърсяващи от автомобилите с вътрешно горене.
Фолксваген
За компания, която многократно се е сблъсквала с глоби за измама при тестове за емисии, VW изглежда приема сериозно прехода към електричество.
Volkswagen заяви, че се стреми всичките му автомобили да бъдат батерийно електрически до 2035 г.
„Това означава, че Volkswagen вероятно ще произвежда последните превозни средства с двигатели с вътрешно горене за европейския пазар между 2033 и 2035 г.“, казаха от компанията.
Volvo
Може би не е изненадващо, че шведска автомобилна компания от страната на „flygskam“ планира да премахне всички превозни средства ICE до 2030 г.
„Няма дългосрочно бъдеще за автомобили с двигател с вътрешно горене“, заяви главният технологичен директор на Volvo Хенрик Грийн по време на съобщението за плановете на производителя по-рано тази година.