Снимка: Интернет
Материал на БНР
„Депутатите не бива да допуснат да вървим към порочната процедура през преходни и заключителни разпоредби да се променят закони, които да притиснат служебното правителство да промени или да изпълни неизпълними норми за държавния бюджет. Те се опитват през законите да притиснат служебното правителство да задели средства, които не съществуват, тъй като ги няма в разходната част. Това е нон сен. Има опасност много от нормите в преходните и заключителните разпоредби да не могат да бъдат правоприложени на практика от каквото и да е правителство след това„.
Това каза пред БНР Любомир Каримански, съветник на служебния финансов министър Росица Велкова, бивш депутат от „Има такъв народ“. И допълни, че няма от коя разходна част в бюджета да бъдат взети средствата.
„Разходите могат да бъдат финансирани до нивото на събраните приходи за предходната година. Дали ще имаме удължителен бюджет, или ще работи с 1/12, това няма значение. Единственото положително нещо на удължителния бюджет е, че запазва политики, които са социални и могат да бъдат приложени“.
В предаването „Нещо повече“ с водещ Диана Янкулова той подчерта, че ако се остойностят всички мерки по 16-те предложения в бюджетната комисия, то държавата трябва да задели допълнително за следващата година около 5,5 млрд. лева, които не са разчетени.
Според него у нас все още действащата макрофинансова прогноза за следващите три години е тази, приета от февруари 2022 година.
„Тогава знаехме, че инфлацията на малката потребителска кошница е 12-13%. Когато БСП, ПП, ИТН, ДБ гласуваха държавния бюджет, те знаеха, че тази инфлация ще расте. Тогава нито една от тези политически сили не предложи минималната работна заплата да расте през следващите три години с повече от 710 лева. Как така стана, че хем, знаейки за инфлацията, те предлагат нова минимална работна заплата“.